Carglass in Kosovo?


Hier vast een voorproefje van het verslag dat ik onlangs maakte van de trip naar Kosovo en ommestreken. Op mijn telefoon kwam ik de volgende foto’s tegen die de basis vormen voor dit berichtje.

Het is jammergenoeg niet helemaal goed zichtbaar op de foto. Maar in Kosovo rijden veel mensen met een enorme barst in hun voorruit. Zo ook de taxichauffeur die ons in zijn enigszins gedateerde Merecedes stationwagen van het vliegveld naar de stad reed. Later viel op dat bijna iedereen een barst of ster in de voorruit heeft. Zelfs de politie. En gordels worden niet gedragen, ook niet door de politie zo viel me op. Kortom Carglass zou goede zaken kunnen doen. De reden voor de kapotte ruiten is mogelijk de belabberde staat van de wegen. Die zitten vol met gaten. Het is dan ook niet aan te raden om in het donker te rijden buiten de stad. Gevolg is dat je ook overdag nooit hard kunt rijden op de toch al schaarse snelwegen. Je breekt zo je as. Daarbij was Pristina een dorp dat nu uit explosief groeit omdat het een hoofdstad is. De nieuwe rondweg moet nog afgebouwd worden en mede daarom is de toegangsweg een jungle waar de wet van de sterkste geld. Oftwel een chaos. We stonden dan ook lang vast in de hitte maar daardoor kon er goed worden geobserveerd.
De taxirit leverde nog een foto op. We kwamen al snel terecht in verkeersopstopping in de al aanwezige chaos die mede werd veroorzaakt door een oude Opel die door panne de weg versperde. Hij werd net aan de kant geduwd toen wij langs reden. Op het bord zie de stad Mitrovica staan die wij later ook nog bezochten.
De laatste twee foto’s zijn gemaakt in ons Hotel. Begolli. Op internet te vinden en een prima hotel. De kamer had een hoogpolig tapijtje en aan de muur hing een kunstwerkje van een zwangere vrouw. Kosovo heeft gemiddeld de jongste bevolking van Europa. Dat zie je terug op straat waar het vergeven is van de jonge mensen en dus ook op de hotelkamer. In de badkamer troffen we tegels aan met daarop een luipaard. Prachtig. Later meer over dit avontuur.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overig en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

