Van uitstel komt afstel


In het Financieele Dagblad (FD) las ik het volgende met betrekking tot het nieuwe hoofdkantoor van Rabobank aan de Croeselaan.

‘De korte maar felle brand die deze zomer woedde in het in aanbouw zijnde bestuurscentrum van Rabobank, heeft meer schade veroorzaakt dan werd aangenomen. De verhuizing van de 3300 werknemers, die begin volgend jaar was voorzien, is daarom met negen tot twaalf maanden uitgesteld. De schade aan het complex kan oplopen tot ¤40 mln.’

Verder is de schade flink volgens het FD. Deze wordt geraamd op bijna een kwart van de totale bouw- en inrichtingskosten van 200 miljoen euro.

Dat is dus even slikken. En er dient zich het probleem aan van de werknemers die zonder kantoor komen te zitten. Immers, oude huurcontracten lopen af en zijn mogelijk zelfs al opgezegd. Dat wordt dus lekker thuiswerken. Gelukkig is Rabobank van het Nieuwe Werken dus dat zal wel goed komen.

Zowel Rabobank als de bouwcombinatie is goed verzekerd. Zo las ik onder meer dat er een Construction All Risks verzekering is afgesloten. Dit is een verzekering speciaal voor dit soort ongelukken op bouwplaatsen. Er zijn, zo heb ik mij wel eens laten vertellen, niet zo veel verzekeraars die dit aanbieden. Nu ben ik benieuwd wie de verzekeraar is?

Een ander punt over de Rabotoren. In de media lees je veelvuldig dat de nieuwe Rabotoren in de Volksmond ook wel de verrekijker genoemd wordt. Eerlijk gezegd betwijfel ik of dat zo is. Het lijkt me typisch een geval van een bedachte naam die geplugged is bij de media.

De foto is gemaakt door Heleen en vond ik op Picasa door te zoeken op rabobank Utrecht.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Omstreken en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

