De prins van Overvecht is getrouwd


Zomaar een zaterdagmiddag in Overvecht. Het is bewolkt maar de temperatuur is aangenaam en af en toe breekt de zon even door. De natuur maakt zich op voor de herfst. Bladeren verschieten van kleur en paddestoelen komen op de meest vreemde plekken op. Ik stiefel naar het winkelcentrum voor een paar krantjes en een flesje wijn. Plots hoor ik getoeter van auto’s. Dat is op zich geen nieuws want dat hoor je wel vaker. Het duidt op een bruiloft. Een rij auto’s die langzaam door de wijk rijdt en laat merken dat er mensen in de echt verbonden zijn.
Mijn blik gaat van de boomkruinen naar de stoet toeterende auto’s die mijn richting opkruipt. Tot mijn verbazing zie ik de bruidegom om op een mooi bruin paard zitten. Hij is gekleed in het wit en wordt begeleid door een man die de teugels van het paard vast heeft. Daar achter rijdt een koets met daarin vier gesluierde vrouwen, voor zover ik kon zien ook in het wit. De koets wordt getrokken door meerdere paarden. Hierachter volgt dan alsnog de rij met toeterende gasten. Gelukkig zijn de paarden niet vies van wat geluid anders zouden ze wel eens hun eigen gang kunnen gaan. Paard op hol, bruidegom kwijt.
Het deed aan de ene kant een beetje denken aan 1001 nacht en het computerspel prince of persia en aan de andere kant vanwege de koets dacht ik aan Prinsjesdag. Helaas was het paard niet wit dus geen prins op het witte paard. Letterlijk dan. Figuurlijk wel. Vandaar dat ik voor de titel niet heb gekozen voor prins op witte paard.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op De prins van Overvecht is getrouwd

  1. Hehe.
    Ik zag al wat paardenuitwerpselen op het fietspad liggen, en snapte niet wat die daar deden.
    Dit verklaart alles, interessant.

  2. openogen zegt:

    Meestal als je paardenpoep ziet is dat omdat de politie te paard langs is geweest.🙂

  3. Pingback: 2010 in retrospectief | Dorpspomp Overvecht

Geef een reactie

