De nieuwe kleren van de keizer, eh paspop


Sinds ik ben begonnen met bloggen heb ik een aantal reacties gehad op mijn berichten. De meeste, ik geef het gelijk toe, zijn van bekenden. Veel bezoekers zullen ongetwijfeld vrienden, familie en kenissen zijn. Ik begrijp het. Je bent nieuwsgierig en wilt eens met eigen ogen zien wat er nu eigenlijk geblogged wordt op de Dorpspomp.

Het volgende wil ik jullie echter niet onthouden. Er zijn ook mensen die bij de Dorpspomp uitkomen en die geen vrienden, familie dan wel bekenden zijn. En ook zij laten reacties achter. Zo komt van het een het ander en kon het zijn dat ik vandaag een afspraak had in Neven, een horecazaak in Winkelcentrum Overvecht. Daar sprak ik met de initiatiefneemster van Overvecht.nu. Dit is een blog/forum van, voor en door Overvechters. Dit leverde nieuwe informatie op en een vervolg afspraak. 

Dat is toch leuk en ik moest denken aan wat DutchProBlogger Ernst-Jan Pfauth in zijn boek Sex, Blogs & Rock-‘Roll schreef. Een persoonlijk verhaal over wat bloggen van je vraagt en wat het je brengt. Hij beschrijft hoe hij is begonnen met bloggen tijdens zijn studententijd en hoe hij al snel verslaafd raakte. Pfauth geeft in het boek naast grappige anekdotes ook tips hoe je een blog start. Momenteel is hij chef internet (lees hier een interview met hem op DNR, een blog voor nieuwe media)  van nrc.nl nadat hij de site van nrc.next ombouwde tot een blog. Hij stond ook aan de basis van Spotlight Effect.

Nu kom ik toe aan de titel van deze blog. Na mijn afspraak bij Neven liep ik voor een kleine boodschap bij de supermarkt door het winkelcentrum. Bij een van de vele modezaken werden de paspoppen opnieuw aangekleed. Dit gaf een wonderlijk aanzicht, naakte poppen in de etalage. Armen lagen over en weer evenals rompen en onderstellen, want die gaan er in eerste instantie allemaal af. Gelukkig zat het haar wel goed. Bekijk de foto’s.

Tot slot nog een berichtje uit de media. In NRC Handelsblad las ik een artikel met de volgende kop:

‘Halal barbequen in het hangjongerenbos’

Ja, een reoprtage over de Utrechtse prachtwijk (verderop in het artikel gewoon probleemwijk genoemd overigens) over hangjongeren die in het bos mogen spelen. Het gagelbos is kennelijk een van de grotere recreatiegebieden rondom de grote steden van ons land. Ik vond het artikel bij tijd en wijlen bol staan van de stereotypen. Maar dit terzijde. Nu is Overvecht natuurlijk geen bos maar wel een groene wijk maar kennelijk hebben veel van die jongeren nog nooit een bos van dichtbij gezien. Kom een kijkje nemen in het hangbos. Schijnt dat je er verre familie van tegen kunt komen. Paulus de hangkabouter.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

