Overvecht Spoorwegzone op de schop


De volgende onteekking wil ik graag delen. Ik wist wel dat er een wijkbureau bestaat voor Overvecht. Op de website van de gemeente Utrecht is speciaal een subonderdeel voor de wijk. Als je daarover meer wilt weten klik je hier. Er is een hoop informatie te vinden waaronder een aantal filmpjes. Zo bekeek ik onder andere een filmpje waarin de gemeente, de woninbouwcorporatie, scholen en de eigenaar van het winkelcentrum nabij Station Overvecht hun plannen voor de Spoorwegzone presenteren. Eentje, zoals de rotonde vlak bij de watertoren, is al gerealiseerd. Andere zijn nog slechts toekomstplannen.

Twee dingen daarover die mij opvielen. Er gaan veel scholen op de schop, er komt redelijk wat nieuwbouw en er komt mogelijk een supermarkt in het bovengenoemde winkelcentrum. Dit omdat aan de aanpalende dreef wordt gesloopt en er nieuwe woningen komen. Ik ben benieuwd. Verder worden er verderop in de Spoorwegzone een aantal camera’s geplaatst om de veiligheid te vergroten. Daar heb ik mijn twijfels zo bij, getuige een oude blogpost van mij. 

Een tweede punt dat opviel is het aantal maal dat het filmpje bekeken is sinds dat het online staat. 38 maal sinds 30 september. Niet zo veel. Het is evident dat er veel meer mensen wonen in deze buurt, de Spoorwegzone. En daar raak je een cruciaal punt denk ik. Hoe bereik je als gemeente of wijkbureau je burgers? Online is nu een ingeburgerd kanaal en daarbinnen zijn social media aan een stromachtige opmars bezig. De gemeente zet deze kanalen al in. Nu de burgers nog.

Ik weet dat de gemeente en het wijkbureau druk bezig zijn om een antwoord te vinden op de vraag die ik hierboven stelde. De vraag is dus hoe je de burgers kunt betrekken bij de wijk, de gemeente en de samenleving als geheel. Burgerpaticipatie of E-participatie. Hoe je het noemen wil. Wie heeft er een idee? Om een bijdrage te leveren ben ik als blogger geinteresseerd in wie er in Overvecht nog meer actief is als blogger en welke social media er worden benut. Dit wil ik in kaart brengen door er over te bloggen. Later volgt er meer hierover. Check eerst eens de plannen voor de Spoorwegzone.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

