De duif en de dood


Al joggende kwam ik vrijdagochtend in alle vroegte langs een dode duif. Het was een treurig beeld dat mij deed stilstaan om er beter naar te kijken. Zo nu en dan wordt je geconfronteerd met de dood en meestal is dat op deze wijze, een dood dier dat verloren op straat ligt. Zo zag ik laatst nog een dode meeuw op straat liggen. Naast de meeuw stond een groepje jongetjes opgewonden te schreeuwen en te gebaren. Zij hadden de meeuw kennelijk in een bepaalde positie gemanoeuvreerd op de weg en zij hoopten dat een auto de vogel zou pletten. Later zag ik dat de meeuw in het gras langs de kant van de weg was gelegd. Hij was niet geplet.

De duif die ik tegen het lijf liep lijkt een natuurlijke dood gestorven. Ik denk dat de duif voelde dat de dood er aan zat te komen. Daarom is het in een hoekje gaan zitten. Nu ligt het beestje daar nog met de pootjes gestrekt, een verstijfd lijkje. De duif is dood en ligt voor een muur dat de grens met de stoep en een voortuin vormt. Ik hoop dat de bewoners van het huis de duif zullen begraven in hun voortuin.

Nu ik dit bericht tik moet ik denken aan website waar ik ooit over hoorde. Daarop kun je allemaal dode dieren bekijken. Het zijn dieren die geen natuurlijke dood zijn gestorven maar dieren die tot de categorie verkeersslachtoffers gerekend kunnen worden. De site heeft als titel for the love of live.

Ik herinner mij ook mijn eerste artikel dat ik schreef toen ik stage liep bij persbureau Novum in de Tweede Kamer. Er was een bijeenkomst met Kamerleden en het bestuur van een stichting die ijvert voor een wereld waarin geen doden meer vallen in het verkeer. Het was een serieuze bijeenkomst met persoonlijke verhalen. De bestuursleden hadden allemaal een familielid verloren als gevolg van een verkeersongeluk met dodelijke afloop. Het was een lobbyclub die inzette, als ik het me goed herinner, op de verplichte dode hoek spiegel bij vrachtwagens.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht, Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

