Ik geef opdat u loopt


Terwijl het kabinet Rutte I tracht 18 miljard euro te bezuinigen in de komende jaren ben ik de gulle gever aan het uithangen. Mijn principe hierin is dat ik eigenlijk nooit iets geef aan het goede doel. Soms strijk ik over mijn hart en geef ik een euro aan een bedelaar voor een kerk. Of als er een klein meisje voor mijn deur staat. Dit laatste was deze middag het geval. Het meisje gaat volgende week vrijdag rondjes lopen voor een goed doel. Een ouderwetse sponsorloop. Dat heb ik vroeger ook wel eens gedaan. De school had een goed idee. De kinderen langs de deuren en ook nog eens rennen en de school krijgt een percentage van de opbrengst. Enige verschil met vroeger was dat er nu direct boter bij de vis gedaan moest worden. Het ging om een rooms katholieke basisschool uit Overvecht die geld wil ophalen voor de kankerstichting. Hoe kon ik dat weigeren?

De kinderen trokken als een zwerm spreeuwen uit over de wijk. Toen ik ’s avonds even een ommetje ging maken werd ik meerdere keren aangesproken door jochies van dezelfde basisschool die hun lijstje nog niet vol hadden. Waarschijnlijk waren zij eerst gaan voetballen. Moesten ze na het eten toch nog de straat op. Ik moest ze teleurstellen.

Of het meisje dat ik met twee euro heb gesteund ook het benodigde aantal rondjes haalt weet ik niet. De prikkel om zoveel mogelijk rondjes te lopen is zo in ieder geval wel weg. En een trots kind aan de deur dat wel 20 rondjes heeft gelopen zit er ook al niet in. Dit zal dan wel efficiënter zijn.

Het foto’tje is van het landelijk platform GGz. Je ziet de

benen van zich in het zweet werkende psychiaters.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

