Jack Parrow


Lang geleden, ergens in de jaren 80 van vorige eeuw toen ik nog op de basisschool zat leerde ik een aantal Zuid-Afrikaanse liedjes. Ik kan delen van die teksten nog fonetisch oplepelen en dan weet ik niet wat ik zing. Ook kwam er een Zuid-Afrikaan vertellen over zijn land. Nee, het was niet Nelson Mandela want die zat nog op Robbeneiland. Gisteravond was er weer een Zuid-Afrikaan die iets wilde vertellen. Zijn naam is Jack Parrow en hij is rapper. In Tivoli de Helling trad hij op. Het was een hernieuwde kennismaking met het Zuid-Afrikaans. Een wonderlijke taal. Als je goed luistert herken je zeker dingen.

Parrow’s handelsmerk is een pet met ultra lange klep te zijn. In de zaal zag je dan ook een aantal jongens of mannen met precies zo’n pet. Verder doet hij een beetje denken aan de New Kids qua kleding. Het was een goede show. Parrow die naast een pet ook een vette snor heeft, deed erg zijn best en zette een energieke show neer. De band bracht daarbij meerwaarde. Met name de drumster😉.

Je moet het zelf maar eens horen. De clipjes die je op YouTube vindt steken een beetje braaf af bij wat hij live neerzet. Maar voor een indicatie is het cool. Mijn eigen filmpje is niet zo goed gelukt dus nu moeten de lezers het doen met een foto.

Het publiek was een mengelmoes van studenten en dertig plus muziekliefhebbers. Aan het einde van de avond bekroop mij een beetje het volgende gevoel: Das war einmal. Ik moest naar huis want de volgende dag weer noeste arbeid verzetten terwijl de studenten net op hun barrels naar de kroeg togen. Ach…

Het was een leuk concert en Jack Parrow is een toffe peer die het volgende over zichzelf zei.

“Hello, my naam is Jack Parow. Ek hou van Afrikaans. Ek hou van rap. Ma’ rap is boring en is oorval met mense wat nie weet wat hulle doen nie. Ek is hier om hulle almal te wys hoe om dit reg te doen. Ek maak musiek saam met my vriende. Ek hou van drink, gevaarlike karre, gevaarlike paarties, gevaarlike cherries, braai en rugby. My musiek lat jou glimlag. My musiek lat jou huil. My musiek lat jou dans en my musiek lat jou dink. Ek het groot geword op die strate van Bellville en Parow en in die Wonderland games arcade in Tygervalley. Ek rook Dunhill sigarette en drink Wellington brandy. Ek hou nie so baie van sokker nie, want ek verstaan nie die reëls nie, ma’ ek is besig om te leer, so hopelik hou ek gou daarvan. Ek hou nie van mense wat nie hou van Afrikaans nie. My song “Die Vraagstuk” saam met Die Heuwels Fantasties som my goed op, so luister dit. My musiek is eerlik. My naam is Jack Parow, romantiese Afrikaanse superster rapper. Kief Kief.”

PS Dat laatste laat zich vertalen als cool,cool en dat gebruikte hij de hele avond.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Utrecht en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

