Bloemen houden van mensen en mensen houden van…wiet


Sinds kort heb ik een google alert ingesteld voor de woorden Utrecht en Overvecht. Met name die voor Utrecht levert veel resultaat op. Vaak gaat het over voetbal en dat soort zaken, maar soms levert het een aardig nieuwtje op.

Zo las ik maandag het verhaal van de bloemenstal aan het Lucasbolwerk en de bijverdienste die deze bloemenboer heeft. Naast bloemen verkoopt hij ook wiet onder de toonbank. Of eigenlijk moet ik zeggen verkocht want hij is tegen de lamp gelopen. Branchevervaging is tegenwoordig heel normaal zo heeft Ahold, moederconcern van AH aangegeven dat zij meer omzet willen halen uit non-food. Gevolg is dat je in de AH meer onderbroeken en kaarsen ziet liggen.

De bloemenboer zal wel gedacht hebben, branchevervaging kan ik ook. Zeker nu de blowverkopers in het verdomhoekje zitten. Veel coffeeshops hebben in de afgelopen jaren moeten sluiten omdat zij te dicht in de buurt van een school gehuisvest waren. Ja, een goed idee van de bloemenboer, alleen een slechte uitvoering.

Goedendag mevrouw.

Goedendag meneer.

Mag ik van u een bos tulpen?

De rode mevrouw?

Ja, van die rode alstublieft.

Was dat alles mevrouw?

Ehh, doet er ook maar een extra zakje ‘voeding’ bij.

Zeker mevrouw, dat is dan 12 euro 50.

Hier zijn de bloemen, de ‘voeding’ en ik doe er een gratis pakje lange vloei bij.

Dank u hoor, goedendag.

Tot de volgende keer mevrouw.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Utrecht en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

