Communicatie 2.0


Van het bestaan van de i-Phone app Buiten Beter had ik al eens gehoord. Sterker nog hij stond al op mijn telefoon, klaar om gebruikt te worden. Veel van de applicaties op mijn telefoon staan er maar te staan. Er op gezet in een opwelling omdat ik er over las of omdat iemand me er op wees. Maar zo iets is pas handig als je het ook echt gebruikt.

Buiten Beter. Dit is een applicatie waarmee je de gemeente kunt inlichten dat er een stoeptegel loszit, om maar wat te noemen. Zo zag ik een tijd terug dat naast mijn woning tegen de foeilelijke parkeerplaats een aantal zakken met vuilnis waren gedumpt. Toen ik dinsdag (inmiddels weken later) naar buiten ging lag het er nog steeds en besloot ik deze app te proberen.

Ik maakte een foto van de zakken, de telefoon geeft automatisch de locatie door, je vinkt de klacht aan en je kunt een extra beschrijving invullen. Daarna vul je wat gegevens in en klaar is Kees. Een kind kan de was doen.

Een paar uur later kreeg ik een e-mail met daarin het bericht dat mijn melding was aangekomen en dat deze is doorgestuurd naar de gemeente Utrecht. Helaas doet de gemeente Utrecht nog niet mee aan buiten beter.

Een dag later kreeg nog een e-mail. Dit maal van de gemeente Utrecht. Zij hadden de e-mail van Buiten Beter doorgestuurd gekregen. Weer later ging mijn telefoon: ‘Met de Dienst Handhaving Gemeente Utrecht.’ Men was gaan kijken op de locatie en de zakken zullen vandaag of morgen worden weggehaald.

Al met al een beetje omslachtig. Of toch niet? Ik ben er niet over uit. Feit is wel dat deze app nu niet meer nutteloos op mijn telefoon staat. Ik ben in ieder geval aangenaam verrast door dit effect.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Communicatie 2.0

  1. Pingback: Daad bij woord voegen | Dorpspomp Overvecht

Geef een reactie

