Geen reden tot feest


Eerder schreef ik op deze plek over het infarct dat Utrecht Centraal afgelopen vrijdag trof en het avontuur dat ik daarom beleefde. Mijn verbazing rondom de communicatie bij NS en ProRail wordt breed gedeeld. Tot in de Tweede Kamer toe vallen mensen met name over ProRail heen. In verschillende kranten viel te lezen dat de ProRail bestuurders moeten aftreden. Sommige politic gaan nog een stapje verder en vinden dat de organisatie moet worden ondergebracht bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Zodat de minister zelf scherp kan sturen. Yeah right. Plannentjes van politici. 

Momenteel is het nieuws dat een personeelsfeest bij ProRail vandaag is afgeblazen. Kennlijk geen reden tot feest na het infarct. De patient moet voorlopig rust houden. Veel personeel zou moeten werken bij ProRail en er is slecht weer op komst zo meldde de nieuwslezer op de radio. Dit is wel heel doorzichtige communicatie. Een feest dat al lang gepland staat kan toch wel doorgaan? Nee, er wordt hard gewerkt want er komt winterweer aan! Berg je. Ik dacht dat het spoor al winterproof was? Vol trots meldde ProRail en NS een tijd terug dat de test was geslaagd.

ProRail moet door het stof en heeft in een grote advertentie in de dagbladen als excuses gemaakt. Ik denk dat deze organisatie, en daarmee de overheid, een probleem heeft. ProRail beheert het spoor en de stations en de aandeelhouder is de Nederlandse overheid. NS rijdt op het spoor en schuift problemen af op ProRail. NS is ten dele van de overheid en deels in private handen. Ik denk dat het grote publiek dit onderscheid niet kan maken. Wanneer is ProRail verantwoordelijk en wanneer NS? Waar het vroeger een en dezelfde organisatie was hebben de beide partijen nu moeite om samen te werken. Dit blijkt uit de wijze van communiceren met het publiek de klant. Met name dat laatste is soms lastig als je met de trein reist. Je voelt je niet behandelt als klant terwijl je wel het volle pond betaald.

 Ik denk dat beide organisaties maar eens met de overheid om de tafel moeten. Gevaar is dan dat ze allerleid dure communicatie- en organisatie adviesbureaus gaan inhuren. Maar het is duidelijk dat er iets moet veranderen binnen deze organisaties. Ten gunste van de klant. Ik heb er een hard hoofd in omdat het beide monopolisten zijn en concurrentie op het spoor niet echt van de grond komt. Iemand een idee?

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Utrecht en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Geen reden tot feest

  1. Pingback: Winterweer | Dorpspomp Overvecht

Geef een reactie

