Zonder stroom


Vanochtend speelde zich in Utrecht Overvecht bij mij thuis een klein drama af. Lichte paniek viel mij ten deel. Gelukkig is op het moment van schrijven alles weer in orde.

De batterij van mijn laptop was bijna leeg en ik sloot hem aan op de netspanning. Er gebeurde niets. Nu is het een oude laptop en de adaptor is een beetje gaar. Frummelen aan met het snoer mocht niet baten. Een ander stopcontact proberen hielp ook al niet. Ik sloeg snel mijn werk op voordat de laptop definitief op zwart ging.

Er begon iets te dagen en tegelijkertijd sloeg een lichte paniek toe. En mijn werk dan? dat moet af en de etenswaren in de vriezer? De wasmachine die ik net had aangezet, waarom hoor ik die niet meer? De proef op de som, de lamp op de gang aanzetten. Niks. Tja, als de lampen in andere kamers van de woning het ook niet doen… Een ouderwetse stroomstoring? Eens kijken bij de buren. De lift deed het in ieder geval ook niet meer en de eerste de beste bewoner die ik op de trap tegenkwam keek mij vragend aan: heb jij stroom? Nee dus.

Een lichte vorm van ergernis kwam in mij naar boven. Stroomstoring, dat is toch iets voor exotische landen. Irak, en dichter bij huis Kosovo. What’s next, moet ik gaan uitzien naar een aggregaat?

Toen volgde de berusting. Ik bedacht me dat ik na de lunch als de stroom het nog niet zou doen ik wel naar de openbare bibliotheek zou kunnen gaan om te werken. Daar hebben ze vast wel een stopcontact over. Het oude papier bracht ik toen maar weg en de lege flessen die al weken in het halletje stonden en waar je bijna je nek over brak. Omdat het warme water het nog deed kon ik ook afwassen. Bij het laatste kopje schoot de wasmachine weer aan. Op mijn telefoon zag ik op een nieuwsstite wat ik al wist: Overlast in Utrechtse wijk na brand bij warmtecentrale.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

