Nestje bouwen?


Onlangs kwam ik tot de ontdekking dat er bij mij in de buurt best wel wat vogelhuisjes hangen. Ik liep over straat. Een beetje te spandixen zoals mijn oma dat zou zeggen. Dat is Achterhoeks voor een beetje rondslenteren. Ik keek omhoog en zag het eerste kleurrijke kastje hangen. Dit was aan de Arnodreef in Overvecht, vlakbij het station. In de boom er naast hing een ander. Een paar dagen later zag ik er verderop nog een. Hieronder de foto’s die ik ervan maakte. Omdat het nu winter is zijn de kastjes leeg. Maar in het voorjaar kun je er weer heerlijk een nestje bouwen. Ik moest denken aan de Nederlandse les op de middelbare school. Literatuurgeschiedenis, het oudste wat in Nederland schijnbaar op schrift te vinden is.

Hebban olla uogala nestas hagunnan hinase hi(c) (a)nda thu uuat unbidan uue nu
Hebben alle vogels nesten begonnen, behalve ik en jij. Waarop wachten we nu?

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht, Utrecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Nestje bouwen?

  1. -JC- zegt:

    Leuk al die verschillende kastjes, vaak is het een project om vogels, die steeds meer uit het straatbeeld verdwijnen uit te dagen om te blijven. Dat experiment willen ze ook met licht gaan doen, loopt al op zee met boorplatforms enzo. maar de huidige bebouwing in Nederland doet een boel vogels verdwijnen. En voor wat betreft je slotzin: Ik heb een eigen nestje, helemaal zelf ingericht, en dat bevalt prima! geen ruimte voor nog een nestje in mijn kastje.

    • Wilde Inkt zegt:

      Ik ben benieuwd wie de kastjes ophangt want het zijn geen gewone kastjes maar hele kleurrijke modellen. Vermoedelijk iemand die creatief is en geen gewoon vogelhuisje wil ophangen. Opletten welke vogeltjes er deze lente intrekken. Leuk, fluitende vogels in de buurt. Ik denk dat ik er zelf niet echt in pas!

Geef een reactie

