Wie plakt de eerste poster?


Je kent ze wel, van die houten borden waar politieke partijen hun affiches en posters op hangen in aanloop naar de verkiezingen. Hoofden van de lijstrekkers gebroederlijk naast elkaar op een bord. Zodra deze weer langs de weg staan weet je dat er weer een gang naar de stembus gemaakt kan worden. Dit maal vinden op 2 maart de verkiezingen voor de Provinciale Staten plaats. Op zich spannend omdat indirect de zetels in de Eerste Kamer verdeeld worden. Dan weet het minderheidskabinet Rutte I waar het aan toe is. Nu heeft de coalitie die gesteund gedoogd wordt door de partij van Wilders geen meerderheid omdat de PVV niet de Eerste Kamer is vertegenwoordigd. De discipelen van Wilders zullen de stormram gebruiken om een plek te bemachtigen.

Vaak is het een item in de media wie als eerste zijn poster heeft hangen. Bij mij in de buurt, voor de moskee, staat het bord maar er hangt nog geen verkiezingsposter. Wel staat er op het bord Fuck the PVV geschreven met een viltstift. Verderop aan de Kardinaal de Jong weg is D66 de eerste die een poster heeft geplakt. Aan de andere kant van de stad zag ik hetzelfde tafereel. Een eenzame poster van D66 en geen hoofd van Alexander Pechtold of Roger van Boxtel, de nummer een op de lijst voor de Eerste Kamer.

Na wat zoeken op internet weet ik misschien wel welke actieve D66’er deze poster heeft geplakt. Hij is als sinds 10 januari actief met het uitdelen van folders en het plakken van posters. Ook blijkt dat de poster op de foto slechts een deel is. De kneiter van Pechtold staat er toch op. Hier de hele D66 verkiezingsposter 2011.

Hier de foto van het bord bij mij in de buurt.

Welke politieke partij zal de eerste zijn?

Mooi in het zonnetje, helaas is de foto niet helemaal scherp.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

