Freelance journalist in Overvecht


Overvecht – Tijdens het opruimen stuitte ik op een perskaart van de International Press Association (IPO). Niet dat ik ooit lid was van deze organisatie maar toch heb ik het kaartje, dat ik overigens nooit heb getest. Ik kreeg het als souvenir van een vriend die in Thailand was. Daar is het hebben van een perskaart voor toeristen een truc om ergens gratis binnen te komen. Ik stuurde mij pasfoto per digitale post en enkele weken later kreeg per luchtpost de perskaart.

Een echte fake-perskaart. Made in Thailand.

Hoe een echte perskaart van de IOP er exact uitziet weet ik niet. Inmiddels ben ik lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) en heb langs deze weg een officiële perskaart voor freelancers. Die ik overigens ook nog nooit heb laten zien. Ik herinner me slechts een keer dat ik een perskaart moest tonen. Ik deed de opleiding journalistiek (PDOJ) aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en wilde voor de Randstad Vandaag een standhouder op de vakantiebeurs in Utrecht interviewen. Van de opleiding had ik een soort provisorische perspas gekregen, maar hij werkte wel. Niet dat je dan een vipbehandeling krijgt maar je ontvangt wel en keurige persmap.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

