Doorpeddelen


Soms staan er van die opmerkelijke nieuwsberichten in de krant. Gisteren kwam ik weer zo’n berichtje tegen in NRC Handelsblad. Een Pool die erg van zeekajakken houdt peddelde de Atlantische Oceaan over. Hij vertrok vanuit Senegal en kwam 99 dagen later aan op het Braziliaanse strand. Hemelsbreed bedraagt de afstand 3100 kilometer maar omdat de Pool de rechte lijn niet vast kon houden kwam de teller uit op 5300 kilometer.

Ik zie het al helemaal voor me. Lig je lekker op het strand te genieten van een heerlijke cocktail verschijnt er een stipje aan de horizon. De stip wordt groter en het blijkt een malloot in een kajak te zijn. Hij oogt verwildert met een enorme baard maar hij is dolblij. Omdat ie geen Portugees spreekt snap je er de ballen van.

Wat ik me afvraag is hoe je dat dan doet met slapen? En met eten? Om over toiletteren nog maar te zwijgen. Al lijkt dat laatste niet heel ingewikkeld op open zee. Blijkbaar heeft hij er nog geen genoeg van want na een korte stop gaat de tocht verder naar Washington, 6000 kilometer noordelijker.

Lig je een paar dagen later weer op het strand, zie je die man met zijn kajak weer. Dit maal trekt hij de kajak het water in en verdwijnt aan de horizon als de ondergaande zon.

De Pool Aleksander Doba peddelde als eerste in een zeekajak de Atlantische Oceaan over

De foto komt van een blog over zeekajaks.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overig en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

