All You Need is Love op het Neude


Het is vrijdagmiddag, de zon schijnt fier maar verliest toch langzaam de grip op het Neude. Alleen in het uiterste hoekje baden een nog paar gevels in het zonlicht. In het midden van het plein staat prominent de All You Need is Love caravan. Daarnaast staan brutaal drie dikke terreinwagens geparkeerd. De caravan is van zilverkleurig blik en bedrukt met rode hartjes die doen denken aan sproetjes op een onderarm.

Naast de caravan staan twee jongedames, notitieblokjes in de aanslag. Als ik het me goed herinner – ik beken schuld, mea culpa, ook ik heb Robert ten Brink menig maal als liefdesmakelaar in actie gezien – dient de caravan als interviewhonk. Mensen spreken een ‘persoonlijke’ videoboodschap in en die levert Robert ten Brink, alias Dr. Love, dan hoogstpersoonlijk af bij de geadresseerde.

De meisjes bevragen een passant en maken notities. Andere voorbijgangers zien de meisjes driftig pennen. Dan zie je hun blik langzaam naar het All You Need is Love logo glijden. Om vervolgens met een grote boog om de mobiele liefdestempel heen te lopen. Robert ten Brink zit ondertussen maar te wachten in de caravan op breuken in relaties die hij kan lijmen.

Mijn gedachten dwalen af terwijl ik het tafereel gade sla. Wie herinnert zich niet de Kerstspecials waarin Robert ten Brink en zijn team alles in het werk stellen om vakantieliefdes, onmogelijke liefdes, oude jeugdliefdes en anderzijds naar elkaar hunkerende en getergde zielen voor even te verenigen? Het blijft een sympathieke gedachte.

Dan zwaait het deurtje van de van de caravan open. Robert ten Brink? Nee, het is een jongeman gewapend met een notitieblokje. Hij komt de twee dames helpen. Binnen zie je slechts de zwarte compacte camera die alles vast legt. Het redactie- en productieteam van Dr. Love is op volle oorlogssterkte. Nu het liefdesverdriet nog.

Het team van Robert ten Brink op het Neude in actie naast de befaamde caravan

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Utrecht en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

