Halt voor het hart


Een rood stoplicht is altijd vervelend vind ik, vooral als je op de fiets zit. Vaak sta je dan te wachten voor nop. Laatst stond aan het begin van de Amsterdamsestraatweg in het rode licht te staren. Opeens viel me op dat het niet een normaal cirkelvormig stoplicht was, maar een met een hartvormig lichtje. Op het moment dat dit goed en wel tot me doordrong sprong het licht op groen en werd ik door de meute fietsers achter me gedwongen over te steken.

Gisteren stond ik voor hetzelfde stoplicht. Dit maal had ik mijn camera in de aanslag. Het resultaat zie je hieronder. Als je op het internet wat zoekt kom je er achter dat deze hartvormige stoplichten al langer dan vandaag het straatbeeld sieren. Omdat ik vlak bij het stoplicht stond kon ik zien dat het hart is gemaakt door de randjes af te plakken met zwart tape. Heel inventief.

Eigenlijk is dit net als graffiti een vorm van straatkunst. In Berlijn vind je het beroemde Ampelmännchen dat op de voetgangersstoplichten afgebeeld staat. In Utrecht hebben we natuurlijk Nijntje, wiens oren eerder afgebeeld waren op het voetgangerslicht. Maar nu is er dan ook het hartje. Of is dit niet iets wat typisch Utrechts is?

Dit hartje springt op groen

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Utrecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Halt voor het hart

  1. Pingback: Wat is in, wat is uit?! » IN: Stoplichten

  2. Thijs zegt:

    Ze zijn alleen in Utrecht terug te vinden! Aangezien ik ze nog nergens anders heb geplakt

Geef een reactie

