Chemische industrie in Overvecht?


Overvecht –  In diepe concentratie zat ik vandaag over mijn laptop gebogen, te werken aan een verhaal. Opeens hoorde ik een boorgeluid. En toen een schuurgeluid. Het wisselde elkaar af en werd steeds luider. Alsof de buurman een werkplaats heeft geopend. Onmogelijk, want ik woon in een flat.

Nu wil het toeval dat even verderop twee mannen zijn aangehouden door de politie omdat zij een xtc-laboratorium in hun flat hadden. Een wietplantage op zolder kan een lucratieve bijverdienste zijn. Maar dat riekt zo en vaak vormt het stroomverbruik, dat veelal illegaal afgetapt wordt, een probleem. En daarbij, in een flat heb je geen zolder.

Dan maar een xtc-fabriekje moeten de mannen in de Overvechtse flat hebben gedacht. Waarschijnlijk vonden ze scheikunde op de middelbare school een leuk vak. Volgens de politie hadden de mannen, afkomstig uit de Meern, de fabriek al een tijdje draaiende. Deze foute ondernemers die ongetwijfeld niet inschreven staan bij de Kamer van Koophandel hebben in ieder geval alle tijd om na te denken over een nieuw ondernemersavontuur.

De foto komt van drugsforum.com

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

