Zoeken naar parels op het internet


Zo nu en dan kom je ze tegen, ook op het internet, journalistieke verhalen die met recht het predicaat parel verdienen. Van die verhalen die op het eerste gezicht vlot geschreven zijn maar waar een hoop onderzoek en inspanning aan vooraf is gegaan. Verhalen die onthullen en die een golf teweeg brengen. Kortom verhalen die er toe doen en die de moeite waard zijn gelezen te worden. Denk bij het lezen dan ook eens aan de journalist net zoals je tijdens een goed glas wijn ook aan de wijnboer denkt.

Vandaag stuitte ik op een zo’n prachtige parel en die wil ik de lezers van de Dorpspomp niet onthouden. Bij deze breng ik een lees advies uit. Het verhaal is een verhaal dat je als journalist graag zelf geschreven zou hebben. Toevallig ken ik de journalist die het schreef en heb ik samen met hem gewerkt op de redactie van Sprout, een blad en website voor ondernemers. Het gaat over ondernemer Malies Dekkers die een wereldwijd lingerie imperium wilde bouwen maar lelijk onderuit ging. Naar aanleiding van het stuk doet de accountant van mevrouw Dekkers bedrijf aangifte bij AFM omdat er gerommeld is met de jaarrekening.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overig en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

