Nieuwe Starbucks


Sinds ik als freelancer in de weer ben reis ik iets minder frequent met de trein. Daarom had ik gemist dat er op Utrecht Centraal een twee vestiging van Starbucks is geopend. Pal naast de Burger King.

Het is niet verwonderlijk dat er een tweede filiaal is geopend want bij de ander staat altijd een rij. Er hebben zelfs artikelen in de krant gestaan toen de eerste vestiging de deuren opende. Mensen uit het hele land reisden toen speciaal af voor beker koffie. Dat is toch altijd weer opmerkelijk want de koffie (ja, dit is vloeken in de Starbucks kerk) is niet zo speciaal. Veel keuze en gekke combinaties. Maar echt goede koffie? En de prijs is ook aan de hoge kant. Voor hetzelfde geld kun je bij de buren een heel menu naar binnen schuiven. Met friet en cola.

Het is vooral het merk en de bijbehorende merkbeleving die het goed doen. En dat doet Starbucks uitermate knap, dat moet ik ze nageven.

Op Wikipedia las dat ik dat de tweede vestiging op Utrecht Centraal op 8 maart openging, dat was de 40ste verjaardag van de koffieketen die ook al een nieuw logo heeft. Als je echt Starbucks adept bent moet je natuurlijk ook fan worden op Facebook en de Starbucks app op je telefoon zetten. Al heeft dat pas echt zin in de VS waar op elke hoek van de straat een koffietent zit. Ik ga thuis lekker een bakkie drinken, gezet op de ouderwetse manier maar wel geschonken in mijn mega Starbucks mok.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Utrecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

