Boekenclub


Er zijn mensen die boeken verspreiden in de openbare ruimte. Gewoon omdat ze het leuk vinden. Of misschien wel spannend. Het is natuurlijk de bedoeling dat iemand anders het boek vindt, meeneemt en leest. Als je het boek uit hebt geef je het weer door.

Ik zag laatst bij iemand thuis op de koffietafel zo’n exemplaar liggen. Een paperback van Maarten’t Hart. Daarop een sticker met de tekst: Ik ben niet kwijt, ik ben op wereldreis. Op het titelblad staat dan nog een sticker met wat uitleg. Het is de bedoeling dat de vinder van het boek naar www.bookcrossing.nl gaat om het aan te melden zodat de persoon die het boek op reis stuurde weet waar het is.

Kennelijk is het iets dat al een tijdje bestaat, sinds 2001. Er is ook veel media aandacht voor geweest. Het is naar eigen zeggen de grootste boekenclub ter wereld. Maar ik had er nog nooit van gehoord en het gebeurt in veel landen. Blijkbaar leert de ervaring dat 10 procent van de verspreide boeken ook daadwerkelijk geregistreerd wordt.  Het is ook een manier om van je oude boeken af te komen. Spannender dan ze naar de Slechte te brengen in ieder geval.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Omstreken en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

