Handige voetjes op de roltrap


Een van de zaken waar ik mij soms aan kan ergeren zijn stilstaande mensen op de roltrap. Bijvoorbeeld als je op Utrecht Centraal een trein wil halen. Soms sta je dan op een roltrap, je kijkt op je horloge en ziet dat je de trein net kunt halen als je flink de pas er in houdt. Maar de mensen die voor je staan wekken niet de indruk dat zij je langs zullen laten.

Nu was ik vandaag in Amersfoort op het station en daar had ProRail iets bedacht dat mijn ergernis kan wegnemen. Op de roltrap aan de rechterkant rode voetjes, daar mag je stilstaan, en aan de andere kant groene voetjes. Daar lopen de mensen die optimaal gebruik willen maken van de roltrap. Hij is immers niet bedoeld om op uit te rusten maar de mensen zo snel mogelijk van het perron naar de stationshal te sluizen. Dat dringt echter tot de meesten niet door. Voor de mensen die de voetjes niet zien hadden ze een bordje naast de roltrap gehangen.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Omstreken. Bookmark de permalink .

2 reacties op Handige voetjes op de roltrap

  1. Remko zegt:

    He Simon, Ik kan je vertellen dat dit absoluut geen uitvinding is van ProRail of de NS. In het buitenland, lees metropolregio’s, bestaat dit al decennia.

    Het toppunt van efficiëntie in loopstromen hebben ze uitgevonden in Japan. Zo zie je daar in het trein/metro systeem dat er op het perron wordt aangegeven waar je moet gaan staan om in een bepaalde treintype te stappen http://www.uchiyama.nl/Images/perronaanduiding.jpg

    • Wilde Inkt zegt:

      Ha Remko,

      Had al een vermoeden dat zoiets al bestond. Bij Japan moet ik ook altijd denken aan die overvolle metro’s. Er staan dan mensen naast de deur die je er nog bij duwen. Ook heel efficiënt. Op de afbeelding in de link zie je dat je altijd baas boven baas hebt.

Geef een reactie

