Beter laat dan nooit


Hieronder toch nog een kort verslagje van de Brand New Dreef Party van afgelopen week woensdag voor Hemelvaart.

 

Na het feest de sloop

Twee beveiligers staan bij het hek en knikken vriendelijk. Pompende hiphopbeats zuigen je richting het podium. Nee, dit is niet Lowlands maar Overvecht. Voor oud-bewoners en omwonenden van de Maria van Hongarijedreef in Overvecht is er woensdagavond een feestje georganiseerd door woningbouwvereniging Mitros. Een laatste blik en genieten van een hapje en een drankje voordat het blok tegen de vlakte gaat.

Het publiek op het bouwterrein wordt getrakteerd op de moves van dansers in een felgele tuinbroek. Het zijn studenten van de Urban Dansopleiding ROC Midden Nederland. Joost Wegman (30) lepelt een bakje ijs leeg. Hij woont zelf iets verderop aan de Camera Obscuradreef. ‘Ik vind het erg leuk dat er van de sloop iets positiefs gemaakt wordt.’ De dansers krijgen applaus van het gemêleerde publiek en dan is het de beurt aan de energieke band Marock&Roll. Zanger Ilias blijkt zelf ook in het blok gewoond te hebben.

Naast het podium zet Simone Proost (19) haar zus Annemieke (21) op de foto. Ze poseert voor het bouwhek. Op de achtergrond een hoop puin en een graafmachine. ‘Kijk, daar woonde ik anderhalf jaar op kamers,’ wijst ze aan. Met de foto is de herinnering tastbaar. De zussen zijn tevreden en mengen zich in het publiek om voor de laatste maal te proosten.

Foto

Mijn fotografe was te laat maar deze foto’s vond ik op Flickr. De credits gaan naar fotograaf Sebastiaan ter Burg. Via de link vind je nog meer foto’s van de BNDP.

 

De foto is gemaakt door Sebastiaan ter Burg

Foto is gemaakt door Sebastiaan ter Burg

 

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Beter laat dan nooit

  1. Pingback: Overvecht toen en nu | Dorpspomp Overvecht

Geef een reactie

