Fietsen, bier en permanente campagne door de PvdA in Utrecht


Op deze drukkend warme dag sprong ik op de fiets om op zeer ontspannen wijze, tempo hoogbejaard zonder hulpmotor, eens rondje te cruisen onder de noemer veldwerk. Ik wilde een aantal dingen met eigen ogen zien die ik via via recent heb gehoord. Zo bleek de informatie dat er een basisschool in Overvecht zou zijn gekraakt niet te kloppen. Er waren allerlei werklui aan de slag in het desbetreffende gebouw. Het blijft overigens interessant om een verhaal over anti-kraak en krakers te maken.

Plastic fles bier
Een ander feit klopte weer wel. Aan de Amsterdamse straatweg zitten allerlei exotische winkeltjes. Je ziet bijna door de kebab- en donerzaakjes de rest, niet maar er zitten ook fietsenwinkels, belhuizen, viswinkels en wasserettes. Daarnaast, en daar kwam ik voor, zit er een Slavische supermarkt die net concurrentie heeft gekregen van een Bulgaarse mini-market twee huizen verderop. Daar kun je onder meer van die grote plastic flessen bier (2 en 5 liter) kopen die je in Nederland verder niet kunt krijgen. Deze heb ik vooralsnog alleen gezien in landen als Wit-Rusland, Servië en Kosovo. Ook kreeg ik eerder al eens zo’n fles cadeau van mijn zus die in Kroatië was geweest.

Biertje? Een plastic twee liter fles die ik gisteren kado kreeg van mijn Bulgaarse vriend.

PvdA
Al fietsend stuitte ik op onderstaande winkel. Jawel, aan de Amsterdamsestraatweg 212 opent de PvdA een permanent campagne kantoor op zaterdag 2 juli. Na de camper ook een stenen kantoor. De partij zit in het Utrechtse college van B & W en wil kennelijk verder timmeren aan de weg. Je kunt er blijkens de posters op de ramen terecht voor een bakkie koffie, informatie, posters om achter je raam te plakken en kopje thee met Job Cohen. Dat laatste is een grapje maar zou natuurlijk wel leuk zijn en zorgen voor veel aanloop.  Zou de PvdA in navolging van concurrent SP zich weer meer willen profileren als actiepartij?

Tot slot even dit voor de goede orde. Eerder blogde ik ook over de PvdA, toen ik een roos kreeg en toen ik de camper ontdekte. Dit berust op toeval want ik ben op geen enkele wijze aan welke politieke partij dan ook verbonden.

De PvdA voert permanente aktie in Utrecht vanuit het nieuwe zenuwcentrum aan de Amsterdamsestraatweg.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

