Kantoorruimte in Overvecht gezocht


Thuiswerken heeft- voor en nadelen. Het grootste nadeel is dat het (te) vaak gebeurt dat ik de hele dag thuis zit. Het enige contact dat je dan hebt is via telefoon en e-mail. Ja, het komt zelfs wel eens voor dat ik geen contact heb met mensen op een dag. Dan zit ik in de huiskamer te werken, de tafel als bureau. Dezelfde tafel waar ik dan ’s avonds aan dineer, tussen de middag lunch en in de ochtend aan ontbijt. Daar moet verandering in komen.

Thuiswerken is ook grappen aanhoren. Zo vraagt vriend D. steevast of de badjas nog aan is als ie belt.

Ik ging na wat de mogelijkheden zoal zijn. Meer mensen weten meer dan iemand alleen en daarom raadpleegde ik de ‘wisdom van de crowd.’ Helaas leverde mijn oproep op netwerksite LinkedIn via de groep Utrecht bar weinig reacties op. Ik hoopte op nieuwe ontdekkingen. Hippe en trendy cafés waar ZZP’ers samenklonteren onder het genot van  de ultieme espresso. Verder dan de geijkte plaatsen als Igluu en Seats2Meat kwam ik niet. Ik ga overigens zeker binnenkort eens een kijkje nemen bij Seats2Meat. Je kunt er namelijk gratis werken en lunchen als freelancer.

CNV
Een tweede mogelijkheid is er na de zomer. Vakcentrale CNV stelt vanaf september 8 werkplekken ter beschikking voor ZZP’ers en ondernemers uit de wijk. De locatie is naast station Overvecht en de enige voorwaarde is een lidmaatschap van de vakbond a 20 euro per jaar. Goeie deal lijkt me want je kunt er kranten en tijdschriften raadplegen, gasten ontvangen en koffie nuttigen. Je mag zelfs mee lunchen in de bedrijfskantine. En je bent natuurlijk lid van de vakbond.

Mitros
Omdat ik mijn kansen wilde spreiden besloot ik woningcorporatie Mitros aan te schrijven. Ik zag dat zij aan de Van Brammendreef kantoorruimte te huur hadden. Dit bleek echter te gaan om 125m2, maar zo groot is mijn bureau nu ook weer niet. Zij gaven mij het advies me in te schrijven bij een anti-kraak organisatie. Zij werken daarmee samen om panden te beheren die op slooplijst staan. Dit lijkt me wel wat, tegen gereduceerd tarief in de wijk Overvecht een kantoortje betrekken.

Faustdreef
Tot slot zag ik dat op een steenworp afstand van mijn flat ook kantoorruimte te huur is. Dit geschiedt via een makelaar en het gaat om 100 euro per maand. Maar er is sprake van veel leegstand dus wie weet kan ik afdingen. Helaas durf ik nog geen enkel contract te tekenen en is eigenlijk elke cent huur er een te veel. Maar het is iets om in het achterhoofd te houden. Misschien om te delen met andere freelance journalisten?

Bieb
Voorlopig werk ik maar vanuit huis en probeer ik mezelf te dwingen zo veel mogelijk afspraken buiten de deur te maken. Dit gaat best goed. En wat ik ook ontdekt heb is dat je goed kunt werken in de openbare bibliotheek. Het is er rustig en je hebt er internet. Wat wil een freelance journalist nog meer?

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

