Glijbaan Overvecht internationaal in de spotlight


Overvecht – Bijna een week is de glijbaan bij station Overvecht nu in gebruik. Het is een hartstikke leuk initiatief en volgens mij uniek in Nederland en misschien wel in de wereld. Dat het tot de verbeelding van een hoop mensen spreekt blijkt uit de aandacht die de ‘slide’ kreeg op buitenlandse blogs en websites. Dit is een mooi succes voor HIK-Ontwerpers, ProRail en NS en natuurlijk de wijk Overvecht.

Media-aandacht
In de Nederlandse media kreeg de transferversneller zoals de glijbaan officieel heet wel wat aandacht, maar het hield niet echt over. Het AD/UN plaatste een foto met onderschrift, het zelfde laken een pak voor de Volkskrant. De NOS sloot het Acht uur journaal van zaterdag 9 juli er mee af. Eerder stond er al een bericht op de site en werd er een radio item gemaakt.

NOS
De NOS gebruikte daartoe de foto’s die ik op de dag van de plaatsing van de glijbaan maakte met mijn telefoon. Een praatje met de werkmannen, passanten en een van de HIK-Ontwerpers, die het idee voor de glijbaan en de rest van de renovatie van het station bedachten, leverde een aardig verhaal op. Toch wist ik het verhaal niet te verkopen en dat is jammer. Ik weet niet of dit aan mijn verkoopkwaliteiten ligt of aan de media?

Pinbacks
Via Social Media, zoals Twitter, Facebook, Reddit, verspreide het nieuws zich echter over de wereld. Mijn blogpost kreeg pingbacks van een aantal Amerikaanse sites en zelfs een Chinese site. Althans ik denk dat het Chinees is, maar dit weet ik niet zeker. Met name de Amerikaanse reacties zijn erg geestig. Een kleine greep:

“Is this wheelchair accessible??? :)”

“Europe has all the fun!”

“This would never happen in the US.  Sue-happy liberals would have it banned in the name of “safety.”

“Or violence-happy rightwing nutjobs would blow it up. Slides aren’t mentioned in the Bible, ya know.”

Nummer 1
Wat grappig om te vermelden is is dat het aantal bezoekers op dit blog explosief is gestegen in de afgelopen dagen. Met name dus omdat mensen elkaar via social media op de hoogte brachten. Zo werkt dat anno 2011, nieuws verspreidt zich via het internet. Waar ik zelfs wel trots op ben is dat de Dorpspomp een paar dagen de best bezochte WordPressBlog van het land is geweest en dat de post van de glijbaan de lijst van populairste blogposts aanvoerde.

Bekijk meer werk van HIK-Ontwerpers.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Glijbaan Overvecht internationaal in de spotlight

  1. Pingback: Glijbaan Station Overvecht op de cover | Dorpspomp Overvecht

Geef een reactie

