Groot onderhoud Golden Gate brug


De Golden Gate brug, het icoon van San Francisco, krijgt voor het eerst in het 75-jarig bestaan een nieuwe laag verf. Dat het een lastige klus is is evident. De mist die de hele zomer al opspeelt in de Bay Area maakt de omstandigheden nog moeilijker. De vele toeristen die te voet of met een fiets over de brug crossen moeten allemaal dezelfde kant gebruiken. De andere kant is afgesloten. De enorme drukte leidt tot opstoppingen, zo ondervond ik aan den lijve toen ik dit weekend ook de oversteek waagde.

Ondertussen werkt een team van tien schilders aan de westzijde van de brug. De klus neemt in totaal vier jaar in beslag, zo las ik maandag in de San Francisco Chronicle. Je ziet de schilders nauwelijks omdat ze aan het werk zijn in een van de twee torens. Buiten de torens werken ze in een afgeschermd werkplateau zodat er geen verfspetters op de brug en in het water terecht komen. De kleur blijft hetzelfde: international orange.

Op 27 mei 1937 ging de Golden Gate brug open nadat er vier jaar aan gewerkt was. De torens steken ruim 227 meter hoog boven het water van de Golden Gate Straat uit. De twee kabels waar de brug aan hangt zijn ruim 2,3 kilometer lang en hebben een diameter van ruim 90 centimeter. Elke kabel bestaat uit 27,572 staaldraden.

In The New York Times van 26 augustus stond een artikel over de toename van het aantal zelfmoorden vanaf de brug. Die worden toegeschreven aan de economische crisis. In 2010 sprongen er 29 mensen van de brug en voor dit jaar zijn dit er al 25. Ook het aantal mensen dat zich voor de Caltrein werpt, die loopt van San Francisco naar Silicon Valley is toegenomen.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Buiten Utrecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Groot onderhoud Golden Gate brug

  1. Pingback: Lokaal nieuws uit San Francisco | Dorpspomp Overvecht

Geef een reactie

