Fietsles in Overvecht


Het is even goed kijken, maar je ziet aan het einde van de straat zie je een paar oranje stippen. Toen ik vanochtend naar de auto liep kwam er een klasje fietsleerlingen voorbij. Allemaal allochtone vrouwen met oranje hesjes aan. Keurig achter elkaar aanfietsend zoals een eend met haar kroost zwemt door de sloot. De een was zekerder dan de ander. “Houd je stuur recht,” klonk het uit de mond van de begeleidster als er een het gelid uit zwabberde.  Ik had mijn handen vol met spullen en kon daarom pas een foto maken nadat ik alles op de grond had gezet. Gelukkig raakten er twee achterop. De begeleidster keerde om en sprak de dames, hoofdoek om, lange jas aan en gezeten op formaat kinderfiets, streng toe. “Wel een beetje doorfietsen!” De rest stopte op de hoek zodat ik alsnog mij foto kon maken.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Fietsles in Overvecht

  1. John zegt:

    Sinds enige tijd is de wijk Overvecht kapot gemaakt door de gemeente.De stoep/en zijn 2x zo breed geworden en in het midden staan bomen op deze stoep.Nu weet ik niet meer waar ik nu fietsen moet. .Maar…Wanneer je gaat fietsen dan kom je in de problemen,Doordat de wegen zijn versmald en zo krap zijn dat de hulpdiensten ook niet meer weten hoe het verkeer loopt,heeft de gemeente geen verstand gebruikt waar laat ik deze fietsers.Nu ben ik gedwongen om op de stoep te rijden,ook dat is geen optie.STOM van utrecht .Ik ben bang om deze reactie te plaatsen wegens dreigende ambtenaren.

    • Wilde Inkt zegt:

      Beste John,
      Ik begrijp dat de gemeente in Overvecht stoepen breder heeft gemaakt, en dat dit ten koste gaat van het fietsgedeelte. Wellicht zorgt het voor een chaotische situatie maar ik ken de situatie niet. Wellicht kun je je beklag ook doen bij de gemeente. Daarvoor is nu bij uitstek de lokale politiek dus ik zou zeggen: mail eens een raadslid.
      Groet,
      Simon

Geef een reactie

