Alles is voor Bassie


Omdat ik voor persbureau Novum verslag ga doen vanuit de regio Utrecht en dan met name vanuit de rechtbank abonneerde ik mij op de persberichten. Vandaag kwam de eerste binnen. De rechter veroordeelde een 48-jarige vrouw uit Utrecht tot een werkstraf van 140 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden. (Dit was lager dan de eis van de officier van justitie.) Waarom? De vrouw had in totaal ruim 900.000 euro ten onrechte op haar rekening gestort gekregen, die bedoeld was voor haar werkgever. In plaats van de fout te melden dacht zij: alles is voor Bassie. Helaas voor de vrouw kwam ze er niet mee weg. Nu is ze haar baan kwijt en dreigt ze uit haar huis gezet te worden. Ook acht de rechtbank de kans op herhaling klein. Met deze straf kan de vrouw een baan zoeken en het geld dat zij reeds uitgaf terugbetalen tot op de laatste cent. Bij dit soort verhalen kan ik alleen maar denken aan de domheid van de fraudeur. Vroeg of laat loop je tegen de lamp omdat iemand de fout ontdekt. Als zoiets je overkomt en je wil lekker illegaal bezig zijn moet je je uit de voeten maken en nooit meer terug komen. Rentenieren op een tropisch eiland.

 

 

 

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Utrecht en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

