Brandweerladder


Vanochtend was ik thuis aan het werk en ik hoorde op enig moment sirenes. Dat gebeurt wel vaker dus ik negeerde het. Even later hoorde ik vlakbij nog meer sirenes en toen ik het huis wilde verlaten om naar mijn afspraak te gaan zag ik dat een bewoner uit de flat aan de overzijde gered moest worden door de brandweer. Het is niet goed zichtbaar maar voor de flat staan twee ziekenauto’s en twee brandweerwagens, waarvan er een zijn ladder heeft uitgeklapt zodat de man of vrouw van de vijfde verdieping snel naar beneden vervoerd kan worden. Het trok een hoop bekijks van omwonenden zoals je op de foto kunt zien. Ik vermoed dat de brancard van de ziekenbroeders niet in de lift past. Ik vraag me af hoe dat dan moet als je op de bovenste etage woont? Want het trappenhuizen in deze flats lenen zich er ook niet voor om er soepel doorheen te crossen met een brancard. Het is allemaal net te klein en het plafond in de lift te laag. Verhuizen is hier al geen pretje, laat staan een brancard vervoeren met de hand. Ik hoop dat het met de persoon in kwestie goed gaat. De ziekenauto vertrok in ieder geval met loeiende sirene naar het ziekenhuis.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

