Sneeuwstorm en NS, een ongelukkige combinatie


Als het niet anders kon was ik mooi thuis gebleven vandaag. Maar ik had een interview met twee auteurs van een boek over goud, geld en zilver en daarvoor moest ik naar Amsterdam. Dus op de fiets en met de trein. Omdat NS en sneeuw een ongelukkige combinatie vormt nam ik een risico. Een pessimist zou zeggen dat dit hetzelfde is als zonder geld naar Berlijn en terug liften, maar ik vond het wel avontuurlijk. In Utrecht was er nog sprake van lichte sneeuwval, dit was rond het middaguur. In Amsterdam kwam ik in een heuse sneeuwstorm terecht. Het stukje lopen van het station naar de bibliotheek voelde alsof ik boven op een berg stond, klaar voor de afdaling terwijl het zicht nihil is en de wind in je gezicht striemt. Verblind door de sneeuw en dan toch gaan. Oke, ik overdrijf iets, maar bar was het wel. Het heeft ook iets moois dit weer en dan bedoel ik met name de klagende mensen op de terugweg in de trein. Ik begrijp ook wel dat het ongemakkelijk is maar het heeft ook wel weer wat, de sneeuw en de ontregeling. Eenmaal terug in Utrecht stond de stationshal vol met reizigers. Ze staarden naar een leeg bord. Treinen vallen uit en de elektronische informatievoorziening van NS is ook aangetast. De NOS heeft een mooi item voor het Acht Uur Journaal en de mensen in de hal, die krijgen een kopje koffie of thee van de NS om het leed te verzachten. Graag wel achter aansluiten in de rij.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Buiten Utrecht, Utrecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

