Gerard Joling op Overvecht


Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Gerard Joling, bekend van kneiters van hits zoals Tickets to the tropics en No more boleros, kwam op zaterdag zijn jongste single promoten op het podium van de Free Record Shop in Grootwinkelcentrum Overvecht. Even tussen u en mij, Gerard Joling is natuurlijk een topper, maar niet bepaald my cup of tea, als u begrijpt wat ik bedoel. Voor het AD/UN toog ik met huisgenoot E, ze was gewapend met haar camera, richting het winkelcentrum om een foto te schieten en een kort verslag te maken van dit evenement van het jaar. Geer was zoals het een echte Diva betaamt ruim 45 minuten te laat. Het publiek verdrong zich voor het podium dat Free Record Shop had ingericht. Natuurlijk mochten de mensen in scootmobiel vooraan staan anders konden ze geen glimp opvangen van hun held. Op de een of de andere manier trekt Joling een publiek aan waarvan je je nu afvraagt of ze nu wel of niet mongoloïde zijn.  Excuses voor de vergelijking maar dit is een van mijn bevindingen na een poos observeren. Een andere observatie is dat mensen hun hond tegenwoordig vervoeren in een kinderwagen, maar dan speciaal voor honden. Ik vraag me af of ze ook een modelletje hebben voor Deense doggen? Soort zoekt soort en de twee honden in de hondenwagens begonnen naar elkaar te blaffen zodat de hits van Geer overstemd dreigden te worden. Het wachten werd wel beloond en Joling kwam als een duveltje uit een doosje te voorschijn uit de toiletten. Hij droeg een t-shirt met daarop de tekst I’m a drunken sailor, blauw met glitterletters. De mensen gingen uit hun dak en Joling zong twee nummers waaronder dus zijn nieuwe single. Die kon je voor twee euro aanschaffen en na afloop laten signeren. Hoogtepunt van het optreden was een dwerg die uit zijn scootmobiel klom en fluit ging spelen op het podium. Hij droeg een cowboyhoed en had een stem als clown Bassie die net een pak zware shag heeft leeg gerookt. Nee, een zinnig woord kwam er niet uit. Hilarisch werd het nadat Geer vroeg of de dwerg op zijn fluit kwam spelen. Zo lang dat het duurde voordat Joling arriveerde, zo snel was hij weer weg, door naar de volgende Free Record Shop, zo las ik op zijn webpagina. Je moet als muzikant hard werken om je hits aan de man te brengen.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Gerard Joling op Overvecht

  1. rstinissen zegt:

    🙂 Lach me dood, waar is de Dwerg op de foto’s?

Geef een reactie

