Wachten bij burgerzaken


Binnenkort ga ik een trip maken naar het buitenland en tot mijn grote schrik zag ik dat mijn paspoort verloopt op 2 maart. Dat is niet handig dus ik besloot zondag via de internetsite van gemeente Utrecht online een afspraak te maken om een nieuw paspoort aan te vragen. Helaas mislukte dit tot tweemaal toe, zie de schermafbeelding, en moest ik maandagochtend op de bonnefooi afreizen, wetende dat mensen met een online afspraak voorrang hebben.

Eenmaal binnen bij burgerzaken trof ik een volle wachtruimte aan, ook maandagochtend om negen uur is het er druk. Ik moest denken aan de overheid die de burger tegenwoordig als klant ziet. Als ik bij de bakker zo lang in de rij moet staan en er worden ook nog mensen eerder geholpen terwijl ze later binnenkomen dan wist ik het wel. Dan ging ik naar de concurrent waar op dat moment geen rij stond. De overheid heeft het monopolie op paspoorten dus naar de concurrentie gaan is onmogelijk. Wachten dus. Eenmaal aan de beurt schoof ik aan bij de juffrouw achter de balie. Ze was wat kortaf en niet echt behulpzaam bij het beantwoorden van mijn vragen. Goed, het was maandagochtend en wellicht was de koffiemachine kapot, maar toch. Ik moest denken aan het personeel in de ontbijtzaal in een hotel in Moskou waar ik ooit verbleef. Het woord klantvriendelijk kenden deze mensen niet. Totaal ongeïnteresseerd kieperde de kok een gebakken ei nog net op mijn bord zonder me aan te kijken of iets te zeggen. Ik neem het de Moskovieten niet kwalijk, zij waren niet meer te redden. De volgende generaties, die niet gebukt gaan onder de erfenis van een leven lang onder het communistische juk, doen het in de horeca vast beter. Ik hoop dat ik wel online een afspraak kan maken als ik over een week mijn nieuwe paspoort kan ophalen.

 

 

 

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

