Gevaarlijk Overvecht


Het Utrechtse college van burgemeester en wethouders heeft een lijst laten samenstellen met daarop de twintig meest onveilige verkeerslocaties in de stad. Dat las ik op de site DeStadUtrecht.nl. Op plaats drie staat Overvecht met de plekken: Arnodreef, Rubicondreef en Amazonedreef. Op zich al opmerkelijk omdat de Arnodreef en de Rubicondreef naast elkaar liggen en uitmonden in een T-splitsing. De Amazondreef ligt in Overvecht-Noord. Het zijn dus eigenlijk twee plekken. Uiteraard wil het college maatregelen gaan nemen bij al de twintig locaties.
Nu woon ik in het gebied dat op plek drie staat en het komt dan ook met enige regelmaat voor dat ik een doffe klap hoor. Een blik uit het raam leert dat er weer een verkeersongeval kan worden bijgeschreven. Ik zal mijn eigen top-5 geven van verkeersongevallen die ik heb mogen aanschouwen. Even uit het blote hoofd want ik houd zelf geen lijstjes bij. En let wel: het gaat telkens om dezelfde kruising.

1.    Ik herinner me vorige winter een auto die uit de bocht slipte en eindigde tegen een lantaarnpaal. Gevolg: blikschade en een scheve lantaarnpaal.
2.    Een auto boorde zich in de zijkant van een vrachtwagen. Gevolg, een kapotte auto.
3.    Opgeschoten jongens deden een achtervolging met twee auto’s waarbij een van beide auto’s frontaal op een andere auto botste. Gevolg: een hoop blikschade.
4.    Een pizzabrommer werd geraakt door een automobilist. Gevolg: geschrokken bestuurders en verschoven pizza toppings.
5.    Een scooter boorde zich in de zijkant van een auto. Gevolg: een scooter die total loss was en een auto met blikschade en een kapotte ruit.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

