Wijkraad Overvecht


In buurthuis de Boog aan de Gambiadreef in Overvecht-Noord vergaderde vorige week de Wijkraad Overvecht. Ik was erbij omdat ik een brief schrijf namens dit onafhankelijke adviesorgaan aan het college van burgemeester en wethouders van Utrecht. Aanleiding was een bijeenkomst die eerder door de Wijkraad georganiseerd was en waarbij ondernemers uit de wijk gehoord werden over obstakels en kansen om te kunnen ondernemen.

De Wijkraad is een gemêleerd gezelschap dat om de paar weken plenair vergadert over zaken die in Overvecht spelen. Dit zijn onderwerpen die variëren van de Noordelijke Randweg Utrecht (DNU) tot de wijkeconomie tot het organiseren van een braderie. Het is mooi om te zien dat zoveel mensen Overvecht niet alleen een warm hart toedragen maar zich er ook actief mee bemoeien. Het advies van de Wijkraad moet in principe overgenomen worden door het college tenzij die een hele goede reden hebben om dit naast zich neer te leggen.

Het leukste onderwerp vond ik wel de rondgang onder de leden van de Wijkraad waarin zij vertelden wat zij vonden van Overvecht en de beeldvorming rondom de wijk. Wat beklijft is dat de leden stuk voor stuk prettig wonen in hun wijk. Veel genoemd is het groen en de ruimte om te parkeren. De ogen worden niet gesloten voor problemen die er ook zijn zoals relatief veel arme mensen. Het is een wijk van pioniers waar veel kansen en mogelijkheden liggen in de toekomst.

Geïnteresseerden kunnen komen luisteren als de Wijkraad bijeen is. Het is een aanrader omdat je alle nieuwtjes en ontwikkelingen in de wijk als eerste hoort.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

