‘Dorpspomp krijgt nieuw leven’


In de Volkskrant staat donderdag een artikel met als kop: ‘Dorpspomp krijgt nieuw leven.’ Nee, dit gaat niet over dit blog maar over drinkwater uit een openbare tap. Op verschillende punten in steden en langs fiets- en wandelroutes worden watertappunten aangelegd waar mensen hun dorst kunnen lessen. De initiatiefnemer achter de actie is de stichting Join the Pipe. Het idee is simpel: de aanleg van de tappunten of moderne dorpspompen zorgt ervoor dat er minder plastic flesjes nodig zijn en er minder plastic afval ontstaat. Iedereen loopt tegenwoordig met een plastic flesje water. In plaats daarvan kun je een hervulbaar flesje gebruiken dat je dan kunt vullen bij zo’n tappunt. En je kunt gelijk een praatje maken met degene die ook in de rij staat. Net als vroeger het laatste nieuws vergaren bij de dorpspomp. Met elke aangelegde tap gaat ook geld naar de Derde Wereld om een waterput te slaan zodat iedereen op aarde op een zeker moment is voorzien van schoon drinkwater. Een nobel streven en mooi om te zien dat dit initiatief nu goed loopt en zoveel aandacht krijgt. Ik hoorde de man achter de stichting namelijk in 2009 al praten over zijn project en zoiets kost nu eenmaal verschrikkelijk veel tijd. Daar kun je alleen maar respect voor hebben.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Buiten Utrecht, Utrecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op ‘Dorpspomp krijgt nieuw leven’

  1. Pingback: Het meest onbekende park van Utrecht | Dorpspomp Overvecht

Geef een reactie

