To live and Die in L.A.


[Update: Op de site van RTV-Utrecht staat te lezen dat de politie een jongeman uit de auto heeft gepraat, met getrokken pistolen, die mogelijk in het bezit was van een vuurwapen.]

Dit is de titel van een nummer van de wijlen rapper 2Pac. De rapsong gaat over figuren die in L.A. hun bestaan bij elkaar scharrelen en daarbij regelmatig de wet overtreden. Nee, ze verdienen hun geld niet met vakken vullen en daarom worden ze op de huid gezeten door de politie.
Wat is de link met Overvecht? Nou, woensdagavond hoorde huisgenoot E. en ik iemand door een megafoon praten. Nee, het was niet de groenteboer. Toen er geschreeuw klonk van een hysterische vrouw schoten we van de bank. Op de t-splitsing tegenover onze flat was de politie in volle actie. Een bestuurder van een zwarte auto was half klemgereden en gesommeerd te stoppen. Hij werd net in de boeien geslagen en snel afgevoerd. Maar liefst zeven politie auto’s en een motoragent waren bij de actie betrokken. Agenten met zaklampen keken in de kofferbak en doorzochten de wagen.
Zo snel als de megafoon klonk was de actie ook afgerond en zag de straat er weer uit alsof er nooit iets plaats had gevonden. Alleen de zwarte auto stond er nog. Maar die was even later ook weg.
Ja, ook in Overvecht scharrelen figuren hun kostje bij elkaar, net als in de song van 2Pac. Ik denk dat het ging om een drugsdealer maar, dit is natuurlijk speculatie. Ik heb de politie niet gesproken. Dit is de reden dat ik moest ik denken aan 2Pac.

To live and Die in L.A. Overvecht

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

