Bibliotheek als snoepwinkel


IMG_1917Mijn pasje.

De boekenkasten in mijn huiskamer puilen uit en omdat ik wil voorkomen dat het huis dichtslibt besloot ik lid te worden van de openbare bibliotheek. Bijkomend voordeel is dat je minder geld uitgeeft aan boeken. Ik vertelde een vriend over mijn actie en zijn reactie was: ‘ben je een pauper ofzo?’ Kennelijk hangt er om de bibliotheek een sfeer van armoede? Een boek, dat leen je niet maar schaf je aan is dan de redenering. Maar als je elke week 15 euro aan een boek uitgeeft ben je op jaarbasis 800 euro kwijt!
Toen ik nog studeerde leende ook ik stapels met boeken bij de bibliotheek van de universiteit. Ik had er niet aan moeten denken om voor elk paper weer een stapel boeken aan te moeten schaffen. Dat lenen van boeken was helemaal niet vreemd. Sterker nog: alle studenten deden het.
Bij het ophalen van mijn pasje voelde ik me dan ook een kind op weg naar de een snoepwinkel. Ik dacht aan vroeger toen ik op woensdagmiddag met mijn moeder, broertje en zusje naar de bibliotheek ging. Elke week naar huis met nieuwe boeken. Alleen als het Kinderboekenweek was mochten we een boek in de boekhandel uitkiezen.
Het was dus van een koude kermis thuiskomen toen bleek dat de boeken die ik wilde lenen uitgeleend waren. Onverrichter zake ging ik terug want ik moest nog boodschappen doen. Toen ik thuis nog een keer in de catalogus keek zag dat een van de boeken wel in de bibliotheek van Overvecht aanwezig is. Je kunt je kansen spreiden want je mag op meerdere locaties boeken lenen. Het is net als de Jamin, daar zijn er ook veel meer van.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

