Ik hou van Iran


IMG_2052

Toen George Bush Jr. het in zijn State of the Union had over de The Axis of Evil bedoelde hij onder andere Iran. Een land dat doorgaans niet echt in een positief daglicht staat. Sancties, opgelegd vanwege het al dan niet verrijken van uranium, en provocaties, daar lijkt het land van president Ahmadinejad in uit te blinken. Toch zijn er ook nog mensen die wel van Iran houden, getuige bovenstaande wipkip. Die sticker zag ik toen ik in mijn lunchpauze door Amsterdam liep op weg naar de Bruna voor een postzegel. Een dag later zag ik nog zo’n sticker in de openbare ruimte. Ik ben benieuwd wie de liefhebber is van dit land. Drie weken terug zag ik de film Argo. Die speelt zich af in Theheran, om precies te zijn rondom de Amerikaanse ambassade, ten tijde van de revolutie. De sjah vluchtte in 1979 en daarmee viel het door de Amerikanen gesteunde regime. Khomeini greep de macht en revolutionairen bestormden de ambassade. Het personeel zat als ratten in de val. Hoe het afliep? Ik zou zeggen ga de film zien.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Ik hou van Iran

  1. LifeIsGood zegt:

    Ik zou zeggen. Ga een keer naar Iran en voel de gastvrijheid van de bevolking. Maar ook de cultuur, de natuur, het eten zijn dingen die he nooit zal vergeten. Het is anders dan de media ons laat zien. Wie de werkelijkheid weet kijkt niet naar Argo. Holywood is geen werkelijkheid.
    Jammer genoeg hebben veel mensen een tunnelvisie.

    Ik houd ook van Iran, zoals bovenstsand beschreven.

Geef een reactie

