Waterkraan in Overvecht


IMG_2194

Bij het trapveldje in Park de Watertoren in Overvecht kunnen de dorstige voetballers, basketballers en anderen nu hun dorst lessen bij een witte kraan. Die werd onlangs geplaatst. Of hij al in werking is weet ik niet zeker, maar ik denk het niet omdat er nog plastic omheen zit.
Het is een initiatief van Join The Pipe, een club mensen die zich inzet om de ruim 1 miljard mensen die nog zijn verstoken van schoon drinkwater hieraan te helpen. Dit doen zij door putten te slaan. Mooie witte kranen in verre landen.
Maar dit is niet het hele verhaal want ook in Nederland, waar genoeg drinkwater is, worden die witte kranen geplaatst. Het idee is dat je overal je fles kunt vullen. Op die manier kan de hoeveelheid plastic flesjes worden teruggedrongen. Ik vind het een sympathiek initiatief.
In het najaar van 2010 maakte ik kennis met de ondernemer achter het idee op de Sprout Challenger Day. Het is bewonderenswaardig wat er allemaal bereikt is. Ik herinner me nog dat het op een zeker moment hip werd om met een flesje water te lopen. Dat was toen ik net studeerde in 2001. Ruim vierhonderd studenten geschiedenis in de collegebanken en driekwart had een flesje water voor zich staan. Kun je nagaan wat een berg dat alleen al oplevert.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Waterkraan in Overvecht

  1. René zegt:

    Dank je wel voor je artikel over dit watertappunt. Ik heb dit watertappunt toegevoegd aan het online overzicht van watertappunten. Ik heb begrepen dat er drie watertappunten zijn: één in park de Gagel en twee in Park Watertoren. Klopt dit? Waar staat het tweede watertappunt in dit park??

    (Watertappunt Park De Watertoren staat op: http://kraanwatertappunten.nl/watertappunt/watertappunt-park-de-watertoren-overvecht/)

    • Wilde Inkt zegt:

      Ik weet dat er naast bovengenoemde tap ook een tap zit in Park de Gagel, die werd geopend door de Utrechtse wethouder De Rijk. Waar de derde precies zit weet ik niet.
      Op het kaartje van Join the pipe http://jointhepipe.org/nl
      Staan de punten in ieder geval nog niet.
      Succes met het uitzoeken.
      Groet,
      Simon

    • Wilde Inkt zegt:

      Ik heb de derde tap ook gespot inmiddels. Hij staat in de buurt van de watertoren, eveneens in Park de Watertoren. Vlak bij het dierenpark/speeltuin. Drie maal Join the Pipe in Overvecht.

      • Rene zegt:

        Dank je wel voor het uitzoeken. Join the Pipe is goed bezig in Overvecht. Ik zal het punt toevoegen aan het online overzicht van watertappunten.

        Rene

Geef een reactie

