Omgekeerde wereld


IMG_2371

Na het werk liep ik vrijdag van station Overvecht naar huis, een bijna dagelijkse routine tegenwoordig. Soms valt je onderweg iets op en dat was gister ook het geval. De lantaarnpalen rondom mijn woning stonden aan terwijl het nog licht was. Sterker nog, de duisternis zou nog enkele uren op zich laten wachten.
Toen het eenmaal avond was bleken de lantaarnpalen uit te staan. Dat is een vreemde gewaarwording in de stad. Vanaf de zesde verdieping had ik zich op een zwart blok tussen de verder verlichte wijk.
Het deed me denken aan vroeger toen ik dikwijls in het holst van de nacht door de Achterhoek reed. Pikkedonker was dat, want de binnenwegen waren slechts sporadisch verlicht. Dat was mooi want je kon de sterrenhemel dan goed zien. In de stad is het namelijk nooit echt donker, net zomin als dat het echt stil is. Al is het ook in de Achterhoek nooit echt stil. De stilste plek in ons land, zo heb ik mee eens laten vertellen, is op de Hoge Veluwe. Maar zelfs daar hoor je geluiden van autowegen.
Het mocht gister dan wat donkerder zijn geweest dan normaal in Overvecht, de gebruikelijke geluiden van hangjongeren op scooters waren wel te horen. Het is hun hobby om luidkeels te hangen en te bellen op de stoep. Anderen trekken hun scooter op het achterwiel als ze een verkeersdrempel nemen en scheuren zo rondjes op de weg voor mijn woning. Sommige dingen veranderen niet, zelfs niet als de straten niet verlicht zijn.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

