Werk aan de weg


IMG_3200

In de zomer zijn de wegen opgebroken voor onderhoudswerkzaamheden. Hetzelfde geldt voor metrolijnen en sporen, immers in de zomer zijn veel mensen op vakantie en zijn er dus minder forensen. Op het traject tussen station Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal rijden verschillende metro’s niet omdat de tunnel dicht is. Er worden bussen in gezet en wie dagelijks op dit traject reist kan het niet ontgaan zijn dat er werkzaamheden zijn. Alleen de niet frequente reiziger op dit traject komt bedrogen uit, meestal verbaasde toeristen. De bus blijkt al met al bijna even snel als de metro, een prima vervanger dus. Soms zijn het Japanse toestanden, je  houdt je adem in en perst jezelf dan tussen de mensen in de volgepropte bus. Slechts een keertje waren de bussen zo afgeladen dat ik besloot te gaan lopen van Weesperplein naar station Amstel. Iets wat ik daarna vaker deed zeker als de zon scheen want in 20 minuten loop je langs de Amstel zo naar het station. Een mooie route waar veel te zien is zoals hardlopers die prompt stoppen en beginnen op te drukken voor je neus.

Maar er zijn ook situaties waarin je verrast wordt zoals afgelopen weekend. Ik reed van Zutphen naar Utrecht over de A1 en daar was de afslag naar Utrecht dicht. Omrijden via Hilversum waar ik langzaam tot stilstand kwam op de A27 terwijl ik de stad op een paar kilometer genaderd was. Ondertussen tikte de tijd langzaam weg. Omdat ik die middag naar een bruiloft zou gaan had ik wel wat speling ingebouwd, maar het was niet bepaald ontspannen.

In Overvecht zelf wordt ook gewerkt. Zo liggen verschillende wegen er opengebroken bij. Bij mij in de buurt worden sleuven gegraven en dat gaat in de vroege ochtend al van start. Op de foto zie je ook een opengebroken weg en te samen met de bouw van het naastgelegen Mariakwartier zou je denken dat er een heuse bouwboom heerst in het Overvechtse. Dit is slechts schijn omdat het bouwwerkzaamheden zijn die lang geleden zijn gestart in het kader van de wijkrevitalisatie oftewel de Vogelaarwijken, waarvan Overvecht er eentje was. De slechtste wijken van het land omtoveren tot keurige modelwijken. Middel: een grote zak geld en wat tijd. Een project dat een zachte dood gestorven is en waarover de wetenschap recent oordeelde dat het weggegooid geld is geweest. Al die vele miljoenen euro’s door het doucheputje.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Buiten Utrecht, Overvecht en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

