Wolf


17082

Eindelijk heb ik de film Wolf van Habbekrats gezien. Na het zien van de trailer wilde ik eigenlijk al direct naar de bioscoop sprinten, maar het geduld is beloond. Bovenstaande foto is een screenshot uit de film, die zich afspeelt in een ‘troosteloze achterstandswijk’ in Nederland waar je de hoofdpersoon ziet wegzakken in de criminaliteit. Ik herkende direct mijn eigen flat en het uitzicht dat je hebt op Utrecht als je op het balkon staat. Dat de productiemaatschappij van Habbekrats op mijn flat aasde als filmlocatie wist ik al omdat er een jaar geleden ofzo een brief mijn bus lag met de vraag of mijn flat als filmlocatie kon dienen. Dat wilde ik uiteraard wel, helaas nooit meer iets gehoord. Maar het uitzicht vanaf de flat zit er wel in. De troosteloze wijk is volgens mij een mengeling van Kanaleneiland en Overvecht. Dubbel troosteloos maar wel tof, je eigen wijk in de film

De film is in zwart wit geschoten en toont gruizige shots. Een rauwe en harde, maar realistische film waarbij de plot mee deed denken aan de Stockholm Trilogie van auteur Jens Lapidus. Ik vond het een hele toffe film. Lees hier de recensie van de Volkskrant en kijk de trailer.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

