Zelf de groenvoorziening bijhouden?


IMG_4273 IMG_4173

De dag dat we naar de stembus mogen gaan om een stem uit te brengen voor de gemeenteraadsverkiezingen nadert snel. Politici, zowel landelijk als lokaal, doen hun uiterste best om de kiezer te overtuigen van hun standpunten. Zaterdag bracht ik mijn schoenen naar de schoenmaker voor nieuwe zolen en hakjes. Bij ingang van winkelcentrum Overvecht stond Gilbert Isabella, wethouder in het huidige college van B & W en lijsttrekker van de PvdA. Hij deelde rozen uit en maakte een praatje met de mensen. Op tv zei PvdA-partijleider Diederik Samsom onlangs dat de verkiezingscampagne goed is voor de rozenkwekers. Ik hoop maar dat de kwekers deze blog niet lezen, want de rozen belanden helaas ook buiten de vaas.

Wat mij opvalt, naast het feit dat er zoveel politieke partijen meedoen, is dat ze maar bar weinig te melden hebben. Verder dan beter onderwijs (D66) en bereikbaarheid van de stad (VVD) komen ze niet (Dit zijn de twee partijen van wie ik een folder in de bus heb gekregen.) Dat zijn zulke algemene punten, daar kun je het nauwelijks mee oneens zijn.

Toch gaan er grote veranderingen aankomen op gemeentelijk niveau omdat de Rijksoverheid taken decentraliseert en laat uitvoeren door de gemeenten. Denk aan jeugdzorg, werk en inkomen en zorg voor langdurig zieken en ouderen. Dat daar velen miljarden mee gemoeid gaan, mag duidelijk zijn en alleen daarom al is het jammer dat je daar maar weinig over hoort. Dat de partijen niet komen met een visie op de toekomst. Ondertussen worden inwoners van de gemeente verantwoordelijk gemaakt voor het onderhoud van de groenvoorziening in de wijken, getuige de witte teksten die je op de stoeptegels geschilderd ziet. Of het ook een bezuiniging is weet ik niet. Ik ben hoe dan ook benieuwd wie er woensdag in Utrecht wint.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht, Utrecht en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

