You can’t fool the people


IMG_4889IMG_4888

De Europese verkiezingen zijn in aantocht, 22 mei mogen wij weer naar de stembus. De houten borden waar de verkiezingsposters opgeplakt worden, zijn gewoon blijven staan na de gemeenteraadsverkiezingen. Zo ook het bord in de tuin van de moskee bij station Overvecht. Ik was weer nieuwsgierig welke partij als eerste zijn poster zou hebben hangen. En dit keer is de winnaar: JEZUS LEEFT. Beetje een curieuze partij die ook meedeed aan de gemeenteraadsverkiezingen, als ik het me goed herinner.

Inmiddels is deze poster overplakt door posters met nietszeggende slogans van de meer conventionele partijen. Maar JEZUS LEEFT is niet de enige exoot. Wat te denken van Aandacht en Eenvoud? Of Anti EU(ro) Partij? Maar ook de Artikel-50 en ikkiesvooreerlijk.eu vallen op. De Partij voor de Dieren is inmiddels establishment, maar de partij heeft voor de komende Europese verkiezingen een blik bekende Nederlanders opengetrokken als lijstduwer. Zo kun je stemmen op de Britse avonturier en tv-presentator Redmond O’Hanlon, misschien wel Nederlands grootste levende schrijver Adri van der Heijden en economisch geograaf en criticaster van de neo-liberale haute finance Ewald Engelen.

Stemmen op een persoon was nog nooit zo aantrekkelijk, al moet ik zeggen dat de ene keer dat ik dit deed, me vies tegenviel. Ik stemde op Arend Jan Boekestijn voor de VVD. Op de universiteit was hij een inspirerend docent, maar als Kamerlid bleek hij vooral erg onhandig. Nee, op een persoon ga ik zeker niet meer stemmen, zeker niet als deze voor een partij op de lijst staat waar ik normaliter niet op stem.

Overigens zag ik de posters van de PvdA, GroenLinks en de VVD op het station hangen waarbij mijn eerste gedachte is dat mensen toch niet debiel zijn? Er stond: Aanpak banken en bonussen? Daarom de PvdA in Europa. Hoezo? Omdat het in Nederland allemaal niet lukte? Ik moest denken aan de bekende uitspraak van de Amerikaanse president Abraham Lincoln die ooit zei: You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time but you cannot fool all the people all the time.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

