Van promotieactie tot zwerfvuil


IMG_5253 IMG_5254

Weer of geen weer. Vroeger stond er een oudere man de Spits uit te delen bij Station Overvecht. Elke ochtend stond ie er. Hij had een vaste kring van afnemers, die hem steevast vriendelijk groetten. Op een zeker moment stond de man er niet meer. En vanaf oktober verdwijnt de ook de Spits. Van de gratis kranten bestaat alleen Metro nog. Dag en De Pers gingen Spits voor. En zo komt uit wat veel kenners van de mediasector al lang voorspelden: er is geen ruimte voor zoveel gratis kranten. Kijken hoe lang Metro het nog volhoudt.

In de afgelopen week stonden er weer mannen, of jongens eigenlijk, op station Overvecht. Ditmaal deelden ze geen kranten uit maar folders. Ze stonden te flyeren voor de Domino’s pizza. In blauwe jassen, met hun vriendelijkste gezicht. Vijf maal heb ik vriendelijk bedankt. Op woensdag stond er zelfs een jongeman met een bord voor zijn borst. De Domino’s bevindt zich hemelsbreed op 350 meter van Station Overvecht.

Veel mensen nemen een foldertje wel aan, werpen er een blik op en dan flikkeren ze hem weg. De meeste flyers eindigen dan ook als zwerfvuil tussen de fietsen en eigenlijk is dat best zonde.

Als ik mijn treinrit erop heb zitten loop ik op Station Amsterdam Amstel naar mijn fiets. Daar vind ik ook vaak flyers, met een elastiekje aan mijn stuur gebonden. Of een kek zadeldek met reclame of als er verkiezingen zijn, van een politieke partij. Ook die flyers eindigen als zwerfafval tussen de fietsen.

Misschien zoekt die oudere man die de Spits uitdeelde wel een nieuwe baan. Ik stel voor dat ie zwerfafval gaat prikken bij het station.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

