Wilde Inkt te koop in Overvecht?


cat-Ink-Cartridge

Mijn mobiele telefoon gaat over. Het is donderdagochtend rond 11.00 uur en ik zit op mijn werk. Ik neem op want het kan een klant zijn.

Het volgende gesprek ontvouwt zich:

Ik: “Goedemorgen, u spreekt met Simon de Wilde.”

Meneer die inkt wil: “Ja, hallo met Janssen. Kan ik de inkt gewoon in Overvecht komen halen in de winkel?”

Ik: “Pardon? U wilt inkt kopen?”

Meneer die inkt wil kopen: “Ja, u verkoopt intpatronen toch?”

Ik: “Nee, die verkoop ik niet. Hoe komt u daarbij als ik vragen mag?”

Meneer die inkt wil kopen: “Dat staat op het internet.”

Ik: “Juist. Dat is dan een misverstand want ik verkoop geen inktcartridges.”

Meneer die inkt wil kopen: “Maar ik bel toch met 06……..?”

Ik: “Klopt, maar ik verkoop geen inkt.”

Meneer die inkt wil kopen: “O, sorry, dan probeer ik het ergens anders. Goeiedag.”

Ik: “Ja succes ermee. Dag.”

Na een half uur valt het kwartje. Mijn bedrijf voor journalistieke en tekstuele producties heet Wilde Inkt. De meneer heeft inkt en Overvecht op Google ingetikt. En dan kom je onvermijdelijk bij mijn website uit. Niet dat ik inkt verkoopt, maar als je Wilde Inkt leest en daaromheen allemaal advertenties voor inkt ziet staan, dan is mijn 06 nummer wel zo handig natuurlijk! Misschien had de inktbeller haast of was hij gewoon een beetje kippig. Grappig, dat wel.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Wilde Inkt te koop in Overvecht?

  1. Pim Walenkamp zegt:

    Beste Wilde Inkt uit Overvecht,
    Zo zie je maar,
    1. goed communiceren is moeilijker dan men denkt en
    2. een misverstand zit in een klein hoekje.
    Ga zo door, Pim

Geef een reactie

