Het is gewoon gaan (ook met de trein)


Ook een machinist op de trein heeft soms zijn dag niet. Dan rijdt hij pardoes een station voorbij waar hij eigenlijk had moeten stoppen. Helaas kan hij niet even keren op de weg of vol in de remmen en achteruit terug rijden. Nee, dan is het gewoon gaan. Passagiers schieten uit hun automatische piloot en mensen op het perron kijken verbaasd op. Ik heb dat zelf al een paar keer meegemaakt. De stoptrein reed station Overvecht voorbij. Vond ik eigenlijk wel geestig. Vooral de reactie van de mensen in de trein. Boze blikken en cynische opmerkingen. En dan de machinist die een excuus door de intercom prevelt. “Ja, sorry mensen, ik roerde even in mijn bakkie pleur en kreeg mijn zakje suiker niet open.” Deze week las ik een berichtje op RTV Utrecht dat Overvecht het station is dat het vaakst wordt overgeslagen. Maar liefst 135 keer in 2014. Er stond niet bij hoeveel treinen er dagelijks van en naar Overvecht rijden dus ik denk dat dit het percentueel bezien wel meevalt. Al schijnt het in sommige gevallen wel met opzet te gebeuren, een station overslaan, om verloren tijd in te halen. Dat vind ik niet dan weer niet zo geestig.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Overvecht en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

