Met je fiets in de trein


IMG_0549 IMG_0540 IMG_0538

Maandag 4 mei leek mij een uitstekende dag om mijn fiets op te halen bij station Amsterdam Amstel en per trein naar Overvecht te vervoeren. Het is echter vakantie en dit betekent dat veel dagjesmensen de trein pakken naar onze hoofdstad en uiteraard ook allerlei plekken daarbuiten. Ook de fiets gaat dan mee de trein in. Al dan niet bepakt en bezakt met een halve inboedel. Met een beetje moeite kon ik mijn stalen ros op de daartoe bestemde plaats wurmen tussen twee coupes in. Gevolg was wel dat de doorgaande weg versperd was. Een soort hindernisbaan voor de conducteur, dacht ik nog toen ik mijn boek erbij pakte.
Daar dacht de conducteur even later heel anders over.
“Ja, dat kan echt niet”, hoorde ik een mannenstem zeggen. De mannelijke conducteur en een vrouwelijke collega stonden voor mijn fiets die hen doorgang belette. “Hmm, Utrecht Zuilen”, zei de vrouwelijke conducteur terwijl ze naar buiten keek, half over mijn fiets gebogen.
Toen kwam ik in actie want ik wilde geen boete ofzo. Met mijn charmantste gezicht sprong ik om het hoekje om kordaat mijn fiets wat te verschuiven zodat het brave NS personeel door kon lopen. Een strenge blik viel mij ten deel en daarna keek de mannelijke conducteur geconcentreerd op zijn smartphone. Terwijl zijn vrouwelijke collega weer over mijn geïmproviseerde hindernisbaan wilde stormen om de reizigers van informatie voor overstappen te voorzien.

Ik knoopte een praatje aan en kreeg prompt een folder in mijn handen gedrukt over het vervoer van je fiets in de trein. Het bevestigde dat ik niet goed bezig was. Ik had moeten wachten op een volgende trein. Gelukkig stapte ik in Utrecht snel uit.

Over Wilde Inkt

Mijn naam is Simon de Wilde en ik ben verhalenverteller. Zoals elk mens ben ik dol op nieuwtjes en goede verhalen. Het mooie is dat elke organisatie/persoon of bedrijf, groot of klein, een uniek verhaal heeft. Ik help u dat verhaal te vertellen om uw zichtbaarheid bij potentiële klanten te vergroten. Wat is uw verhaal? Ik ben dit blog gestart met schrijven over de wijk Overvecht, waar ik nog altijd met veel plezier en trots woon. Inmiddels gaan de blogs ook over contentmarketing en verhalende journalistiek. Uiteraard blijf ik ook parels uit Overvecht publiceren. Meer weten? LinkedIn http://nl.linkedin.com/in/simondewilde Website http://wilde-inkt.nl
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

